Wednesday, April 22, 2009

Cerita Pusing

Lately ni, banyak mender yang duk pusing pusing kat kepala aku . Walaupun nampak rilek, tapi pening jugak kepala aku memikirkan nya. Ada banyak mende yang duk aku pikir ni such as:


IELTS Examination (25/4/2009)

IELTS ni stand for International English Language Testing Systems. Dah la ilmu bahasa inggeris tak cukup lagi dalam kepala aku ni. Exam tinggal lagi 3 hari. Writing ok kot (hahaha), but reading and listening yang masalah sket. Lagi satu speaking, ade ke sesi aku pukul 4.45 petang, inilah yang duk menggangu mood aku ni. Huhu. Anyway, my target is just Band 6, since the requirement untuk Fellowship Scheme hanyalah Band 5.5. Bile nak sambung pHD nanti buat balik, then score Band 7.5, Hahahaha . But, i'll try to get at least 6.5 this time. Hehe. Pray for me!!!

My New Task

Dr Hayder ade bagi project baru kat aku. So, I need to prepare more fenugreek mucilage. Dia cakap nak email new method, but sampai skang tak dapat2 lagi. Internet kat UMP ni agak teruk sejak akhir2 ni. Then, die suruh aku cari method camner nak buat mucilage tu jadi insoluble in water. Hurm, anybody know??? Satu lagi pasal ITTEX this May, dia cakap everything has been settled. Alhamdulillah, senang keje aku. Hehehe.

Master Offer

Semalam dapat satu offer untuk Master dari UTM. But the thing is, aku dapat Msc (Polymer Technology) sedangkan rasenya aku mintak MEng (Bioprocess). Bile telefon SPS UTM, dia kate Fakulti cakap aku lebih sesuai untuk course tu. Then, bile aku fikir balik, cammane aku dikatakan lebih sesuai untuk amik Polymer Technology sedangkan masa Degree dulu, tak pernah pun amik subject polymer. Hurm, tak pelah. So, I'm just waiting for another offer from USM , Msc (Chemical Engineering) and UKM, MEng (Chemical Engineering). Hope boleh dapat mane mane satu. InsyaALLAH.

UMP Water Crisis

Masuk hari ni dah 8 hari ada water crisis kat UMP ni. Kesian duk tengok student pusing ligat mencari air. But this time, JBA rajin sket duk hantar air. Tadi, bile bukak paip dah mcm ada air. Harap semuanya kembali seperti sedia kala. Huhuhu. Tu lah, org suruh duk luar, nak jugak duk dalam UMP ni. So, you deserve it lah. Hahaha.


3 comments:

pja said...

wah..
byk pusing citer ko nie bd..
weh..bila bulgogi nie..
ak da free wat smentara waktu nie..
bd, tahniah eh..
ko da jdik org berjaya la..
tahniah tahniah tahniah...~

mr_jayzack said...

mane aku berjaya lagi...
tggu dulu..
then baru leh isytihar berjaya..
hehehe

kamal said...

Mr Bidi, rasenya utm kasi polymer tech disebabkan full coursework...dan MEng (Bioprocess) tu rasenya by research je yg ada...

Rasenya tak yah pi la, sebab cos tu takde kena mengena dengan hala tuju UMP...

cuba mintak UTP/UKM, ok gak MSc by coursework dia..