Saturday, January 22, 2011

Terlalu Cepat Aku Lupa


"Sesungguhnya Allah pasti menolong orang yang menolong (agama)-Nya. Sesungguhnya Allah benar-benar Maha Kuat lagi Maha Perkasa," (Al-Hajj :22)

"Jangan kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah, melainkan kaum yang kafir." (Yusuf : 87)

Kemudian apabila kamu telah membulatkan tekad, maka bertawakkallah kepada Allah. Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang bertawakkal kepada-Nya. (Al-Imran : 159)


Kekadang aku lupa dengan semua itu. Terlalu cepat aku lupa. Masa yang menentukan semuanya. Biar semua itu berlalu, akan ada sinar di hujung jalan. Bersabar, bersabar dan terus bersabar. Semoga aku lepas dari semua ini, satu hari nanti. Semoga aku mampu melalui detik dari demi hari dengan hati yang redha. Sentiasalah berdoa kerana....

"Bila ALLAH makbulkan doamu, maka dia menyayangimu, bila DIA lambat makbulkan doamu, maka DIA ingin mengujimu, bila DIA tidak makbulkan doamu, maka DIA merancang sesuatu terbaik untukmu. Oleh itu, sentiasalah bersangka baik pada pada ALLAH dalam apa jua keadaan, kerana kasih sayang ALLAH itu mendahului kemurkaanNYA.."


1 comment:

Mr Final said...

yup btul tu BD....

*ermm.. weyh aku tukar tajuk weyh, br sem ni mula semula*