Wednesday, June 10, 2009

Konsert Di Di Awan Biru Search

Berbaloi -baloi. Bagi tahu salah seorang kawan aku selepas habisnya Konsert Di Awan Biru Search, Di Stadium Sultan Ismail Nasharuddin Shah. Owh, ini bukan stadium yang runtuh itu. Stadium ini walaupun sudah lama, tapi masih utuh, lantaran prosess pembinaan dibuat dengan begitu'ikhlas' tanpa penyelewengan mungkin. Utuh!!!

Skrang ni bukan nak cerita kisah stadium ok. Tapi nak cerita pasal Konsert Search tu. Actually, aku ni bukan lah rockers sejati, tapi kerana kawan2 yang ajak, ditambah pula dengan bait bait lagu, Isabella, Fantasia Bulan Madu, Kejoraku Bersatu dan Gadisku, maka bertambahlah semangat aku pergi walaupun melayang RM 38 duit ku. Hahaha.

Ku sangkakan panas hingga ke petang, lupe plak, waktu tu time malam, tapi ketika Amy nyanyi jer satu lagi, maka satu aku rasakan sesuatu yang luar biasa. Ternyata rupanya aku bukan rockers sejati, sebabnya telinga aku rasakan bagai nak pecah dan jantung bagai nak meletup dek kerana sound sistem nya.

So, oleh kerana tak tahan, maka aku pergilah jauh kebelakang , di tempat duduk grand stand, memerhatikan dan melayan lagu Amy dari jauh sahaja. Hahaha. Tapi tetap layan beb. Best jugak. Paling mencuri tumpuan aku disitu adalah gelagat seorang mak cik. Berbaju kurung, berstokin, bertudung, duduknya sopan di kerusi itu, tanpa bergerak, tanpa bercakap langsung, dari jauh menghayati konsert tersebut. Mungkin terkenang saat-saat manis ketika bercinta dulu kot. Ape apepun makcik, saya kagum ngan kesetiaan mak cik di situ. Hehehe.

Dari jauh memerhatikan gelagat2 anak2 muda. Kadang2 rasa sedih pun ada. Dengar cerita ada remaja perempuan yang pengsan. Alahai anak2 dara, dah tahu tempat itu mcm tue, kenape la pergi duduk bersepit2 dengan lelaki lelaki lain. Sedangkan banyak lagi ruang kosong. Tidakkah itu bodoh namenya !!! Lu pikirlah lah sendiri.!!!

Walau bagaimana pun, dari segi konsert itu, memang berbaloi baloi. Amy pun dah pandai nak kontrol dan tidak lebih2. Petua Nik Aziz mungkin!!! Tahniah.


Walaupun tangan patah, Yo tetap bersemangat waja!!! Nampak sgt aku bukan rockers kan, wat sign rocker pun cam kekok jer :p

Anak muda biasaya ghairah!!!

Dari Jauh....

Rugi plak tak amik gambar mak cik tu. Kalau ader, mesti semua pun terkejut nyer. Hehehe.

No comments: