Sunday, June 28, 2009

Master Registration at UKM

Registration yang cukup kelam kabut bagi aku. Start dari UMP, aku dah siap gosok baju cantik- cantik, lastly masa kat Maran, aku baru sedar aku lupa bawak baju tu. Dalam pukul 5, berehnti tido jap kat masjid Wangsa Melawatie, penuh dengan tabligh. Tido punye tido, kena kejut pukul 5.30 pagi, pastu aku sambung tido kat dalam keta. Bangun pukul 6.30 pagi, terus kelam kabut ke UKM tanpa mandi. Dah la sikat tak de, berserabut kepala dan rambut aku.

Lepas registration kat Fakulti, terus sebuk mencari kolej kediaman nak duduk. Denngan berpandukan peta yang dibekalkan, dengan bersemangat aku mencari Kolej Ismail Almarbawi, tapi malangnya dah penuh. Hancur luluh hati aku!!! Dengan hati yang luluh, aku mencari kolej2 lain. Akhirnya Kolej Pendeta Zaaba jugak yang terima aku ngan Pak Nash. tapi tak leh masuk lagi, 6.7 baru leh masuk.Nasib jer la.

Sementara tunggu registration kat Pusat pengajian siswazah pukul 3 petang, aku pergi la hentian Kajang nak cari tiket bas balik Trg. Tapi semuanya tak de. Last2 mintak tolong abang sepupu Pak Nash beli kat Klang, nasib baik ade. so, dapat la balik Trg malam tue. Hehehe. Masa kat hentian Kajang, org lain duk solat jumaat, aku plak makan kat kedai. Tapi tak per, aku musafir. Jangan tiru k. Hehehe.

Time registration kat PPS plak, kelam kabut dibuatnya. rRmai sangat orang terutamanya foreigner. Tapi, aku rilek jer potong barisan , last2 aku antara yang terawal siap. Mane taknye, dah kaunter ada 3, tapi diorang wat satu line jer. Biler aku dah start create line lain, baru org lain ikot. Aku tengok bengang giler muka orang2 yang kat belakang tue. Hahaha. Masa subject registration plak, macam lost jer. Tak de guide. Hurm, dapat aku bayangkan betapa jauh bezanya sistem kat sana ngan UMP. UMP is much more more better. Hehehe.

Lepas semuanya tamat, memang penat giler la, aku tido jer dalam keta masa Pak Nash drive balik Klang. Hehehe. Dalam bas plak, dari Klang aku tido, sedar kat Cherating, then sambung tdo balik dah sampai Ktrg. Penat sgt la maknenya tue. Hehehe.

So, dapat aku concludekan, hari ni aku berjaya mengharungi registration dengan jayanya walaupun banyak halangan dan rintangannya. Baju tak gosok, tak mandi n sangat melekit, rambut tak sikat, terkial kial membace peta UKM , dibaham hujan yang mencurah curah dan kebimbangan terhadap H1N1, tapi semuanya bejalan dengan ok. Alhamdulillah.

6 Julai aku start kelas. Eh bukan, stakat ni kelas aku ade hari selasa n khamis jer. Kali ni coursemate aku lebih kurang 20 orang. Banyak jugak foreigner dan pak cik2 yang berumur, tapi aku kagum dengan semangat diorang nak blajar. Gud luck semua!!!!! Doakan aku ye kawan kawan. Hehehe

7 comments:

Anonymous said...

gud luck!

Mr Final said...

Mencabar btul nak dftar ek..

Yosh... ALL THE BEST BD~...

elliashah said...

class selasa khamis je
mng best
selamat jadi warga ukm & geng master

mr_jayzack said...

thanks member2 sekalian..
hehehehehe

.:: MuJahiDaH ::. said...

abg bidi, tahniah!!!

bykye cabaran nak reg..reg kat ump lg better ek... hehe..
pepon, all da best... doakan su jgk.. sem dpn su ade kls ari isnin, slase n khamis je...jdual jd cm tu coz fkee pndah ke pekan... hoho..

khai. M said...

gud luck bd..tp jgn lupa 6 july birthday aku..heheh..

mr_jayzack said...

thanks su...
gud luck or ur psm 2 jugak jer..
heheh