Tuesday, January 19, 2010

Macam Macam Ragam

Sejak akhir akhir ni busy sket dengan banyak mende. Pasal subject registration la, pasal research la dan banyak banyak lagi. Masa tu ade, cume mood nak menulis tu dah hilang. Tak de idea. But, now, aku try utk menulis balik. Hehehe.

Pertama yang nak aku ceritakan adalah pasal berita gembira. Of course pasal Dermasiswa Yayasan Tunku Abd Rahman tu. Baru baru ni aku di interview oleh pihak mereka dan Alhamdulillah, mggu lepas dah dapat resultnye. So, pihak YTAR tleh bersetuju untuk memberi dermasiswa tu dalam bentuk bayaran balik pinjaman PTPTN sebanyak RM 21000. Kire ok la tu, aku pinjam RM 24.5 k. Jadi, aku hanya perlu bayar RM 3500 jer lagi. Hehehe. Ringan sket beban kat bahu ni. Alhamdulillah.

Yang keduanya pasal research progress aku. Aku pun tgh pening ni. Kenapalah bakteria aku tu tak nak hidup hidup. Aku dah jaga ngan teliti. Bagi makan, tmpat tggal, semuanya yang mahal2 semua. Kenapala die merajuk tak nak hidup ditangan aku. Huhu. Wahai Acetobacter Xylinum, hiduplah..dan hasilkan biocellulose yang aku inginkan!!!! Please........

Owh lupa plak nak cerita, skrang ni aku dah pindah rumah baru kat Taman Vista Emas , Kajang. Kire dekat jugak la ngan UKM. Sewanya RM 800 . Kire murah la dengan rumah first hand, dua tingkat, 4 bilik dan 3 bilik air. Then, bile dah duduk, roomate aku plak beli macam2. TV LCD 32 inch la, Astro la, Peti Sejuk, Mesin basuh la. Pendek kata semuanya lengkap la. Cume tggu giliran aku beli sofa jer. Hehehe. Ish, rumah dah lengkap ni, bertambah malas la aku nak g UKM. Hehehe. Harap2 kemalasan aku tu beransur pulih. Hehehe.

Smapai sini dulu, sebabnya aku nak g bagi makan kat bakteria aku dulu. Nanti die merajuk, lagi aku susah!!! Huhuu.

1 comment:

pija said...

bd..post la gambo umah yang cantik 2..ak nk tgok..hehehhe..rindu kat ko ah..